Animacja poklatkowa sprawdza się!

Kto dzisiaj ma czas animować poklatkowo? Chyba osoby, które albo mają bogatych rodziców albo niezbyt pewnie czują się w twardej, realnej rzeczywistości. Kiedyś zwłaszcza w dużych klasycznych studiach animacja poklatkowa była najczęściej stosowaną z technik w przypadku tradycyjnych filmów rysunkowych. Teraz czas biegnie nieubłaganie, a deadline ukończenia odcinka czy spotu niejednokrotnie jest na „wczoraj”.

Jednakże znajdują się nawet teraz „szaleńcy”, którzy decydują się na zastosowanie takiej techniki animowania. Wiadomo, że animowanie oparte na klatkach kluczowych jest szybsze, ale jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach. Owe szczegóły to właśnie płynność i pewna naturalność ruchu, którą jednak lepiej oddaje tradycyjna metoda poklatkowa animacji.

Przykładowo dla jednosekundowej sekwencji w przypadku płynnego obrazu należy przygotować 25 klatek osobnych animowanych postaci plus osobno tła. Jest to wyzwanie, ale na pewno końcowy sukces jest wart zachodu. W jednym ze spotów zrealizowanych wieki temu pobawiliśmy się taką metodą animacji i efekt wydaje się wart zachodu 😊 Był to spot reklamowy – jeden z serii spotów zrealizowanych dla Kompani Piwowarskiej.

Obecnie zarówno na poziomie emisji telewizyjnej jak również internetowej często możemy podejrzeć efekt poklatkowy i to nie tylko w animacji klasycznie rozumianej czyli rysunkowej. Coraz częściej efekt poklatkowy stosuje się również w produkcjach z udziałem aktorów, prawdziwej scenografii – słowem w produkcjach filmowych typu: filmy reklamowe czy spoty reklamowe. W taki sposób powstały jakiś czas temu dwie produkcje, które mieliśmy przyjemność realizować czyli:

Animacja poklatkowa dla Teva

 

Animacja poklatkowa Baltic Pipe

Jedną z odmian animacji poklatkowej jest również timelapse. Jest to osobny bardzo rozległy temat, którym postaramy się zająć przy okazji następnych wpisów….

Formularz Kontaktowy

    Administratorem danych osobowych jest How How Pietrowski sp.j. z siedzibą w Poznaniu pod numerem NIP 7792361029 - właściciel marki how how. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: iod@howhow.pl. Dane osobowe przetwarzane będą w ramach udzielania odpowiedzi na zapytania, przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez how how , przekazywania informacji handlowych – w zależności od udzielonej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Masz prawo do żądania od how how dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

    Formularz jest chroniony przez reCAPTCHA od Google. Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.

    Obowiązek informacyjny